کرم یا پماد لیدوکائین پوست

کرم یا پماد لیدوکائین پوست، یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی است که به منظور کاهش درد و ناراحتی‌های پوستی استفاده می‌شود. این دارو با مسدود کردن پیام‌های عصبی در ناحیه مورد نظر، حس درد را موقتی از بین می‌برد. کرم یا پماد لیدوکائین برای درمان سوختگی‌های جزئی، خراش‌ها، نیش حشرات و برخی از روش‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌تواند برای بی‌حس کردن پوست قبل از برخی اعمال پزشکی کاربرد داشته باشد.

مصرف این دارو باید طبق دستور پزشک انجام شود و از استفاده آن در مناطق آسیب‌دیده یا عفونی پوست خودداری شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با متخصصان کلینیک دکتر قمری در ارتباط باشید.

کرم یا پماد لیدوکائین پوست چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کرم یا پماد لیدوکائین پوست (LYE doe kane) یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی است که باعث از بین رفتن حس در پوست و بافت‌های اطراف می‌شود. این دارو برای پیشگیری و درمان درد ناشی از برخی روش‌های پزشکی استفاده می‌شود. همچنین برای درمان سوختگی‌های جزئی، خراش‌ها و نیش حشرات نیز کاربرد دارد. ممکن است برای مقاصد دیگری نیز استفاده شود. برای اطلاعات بیشتر، با متخصصان مجموعه پزشکی دکتر قمری یا داروساز خود مشورت کنید.

پماد لیدوکائین می‌تواند برای درمان بواسیر، درد مقعد و شقاق مقعدی نیز استفاده شود. در این موارد، لیدوکائین به کاهش درد و ناراحتی‌های مربوط به این شرایط کمک می‌کند. استفاده از پماد لیدوکائین به تسکین علائم درد و خارش در ناحیه مقعدی کمک می‌کند و ممکن است بهبود کیفیت زندگی فرد مبتلا را تسهیل کند.

درمان بواسیر یا درمان شقاق مقعدی در بهترین کلینیک تهران انجام دهید تا از نتیجه آن اطمینان حاصل کنید.

نام‌های تجاری متداول کرم یا پماد لیدوکائین پوست

AneCream، Aspercreme با لیدوکائین، BenGay، Blue Tube، CidalEaze، Ela-Max، LidaMantle، LidoHeal-90، Lidosense 4، Lidotral، Lidovix L، LMX 4، LMX 4 با Tegaderm، LMX5، MENTHO-CAINE، Moxicaine، RectaSmoothe، RectiCare، Solarcaine، SOLUPAK، Xylocaine Topical، ZiloVal

شرایط مصرف کرم یا پماد لیدوکائین پوست

قبل از استفاده از کرم یا پماد لیدوکائین، پزشک باید بداند آیا شما دارای مشکلات قلبی، پوست عفونی، باز یا آسیب‌دیده، یا واکنش‌های آلرژیک به لیدوکائین یا سایر داروها هستید. همچنین باید در مورد بارداری، تلاش برای باردار شدن یا تغذیه با شیر مادر به پزشک اطلاع دهید.

نحوه استفاده از کرم یا پماد لیدوکائین پوست

این دارو برای استفاده روی پوست است و ممکن است توسط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی در دهان، بینی یا گلو استفاده شود. دستورالعمل‌های روی برچسب نسخه را دنبال کنید و داروی خود را در فواصل منظم استفاده کنید. از مصرف بیش از حد یا خودسرانه دارو خودداری کنید.

مشخصات دارو توضیحات
نام دارو لیدوکائین (Lidocaine)
کاربرد پیشگیری و درمان درد ناشی از برخی روش‌های پزشکی، درمان سوختگی‌های جزئی، خراش‌ها و نیش حشرات
نحوه مصرف برای استفاده روی پوست؛ ممکن است در دهان، بینی یا گلو نیز استفاده شود (توسط متخصص مراقبت‌های بهداشتی)
دوز مصرفی طبق دستور پزشک؛ از مصرف بیش از حد خودداری شود

مصرف در کودکان

برای استفاده از این دارو در کودکان با پزشک اطفال مشورت کنید. اقدامات احتیاطی خاصی برای مصرف در کودکان وجود دارد.

مصرف بیش از حد

در صورت مصرف بیش از حد، فوراً با مرکز کنترل مسمومیت یا اورژانس تماس بگیرید.

در صورت فراموش کردن یک دوز

اگر یک نوبت را فراموش کردید، در اسرع وقت از آن استفاده کنید. اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، فقط همان دوز را مصرف کنید و از دوزهای دوبل یا اضافی خودداری کنید.

تداخلات دارویی

انتظار نمی‌رود که این دارو با سایر داروها تداخل داشته باشد. با این حال، فهرستی از تمام داروها، گیاهان دارویی، داروهای بدون نسخه و مکمل‌های غذایی که استفاده می‌کنید به پزشک خود بدهید. همچنین در مورد مصرف سیگار، مشروبات الکلی یا مواد غیرقانونی به پزشک اطلاع دهید.

نکات مراقبتی

هنگامی که ناحیه بی‌حس است و از درد بی‌اطلاع هستید، مراقب باشید تا آسیب نبینید. در صورت استفاده از این دارو در دهان یا گلو، حداقل تا یک ساعت از جویدن آدامس و خوردن غذا خودداری کنید. استفاده از این دارو در مناطقی از پوست که عفونی، باز یا آسیب‌دیده است ممنوع است.

عوارض جانبی کرم یا پماد لیدوکائین پوست

عوارض جانبی که باید فوراً به پزشک گزارش دهید شامل واکنش‌های آلرژیک (بثورات پوستی، خارش، تورم صورت، لب‌ها یا زبان)، مشکلات تنفسی، تغییر در بینایی، سرگیجه، خواب‌آلودگی، سردرد، ضربان قلب نامنظم، تهوع، استفراغ، تشنج و لرزش است.

نحوه نگهداری کرم یا پماد لیدوکائین پوست

دارو را دور از دسترس کودکان و در دمای اتاق بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد (۵۹ تا ۸۶ درجه فارنهایت) نگهداری کنید. داروی استفاده‌نشده را پس از تاریخ انقضا دور بیندازید.

• چگونه باید پماد لیدوکائین را مصرف کرد؟

پماد لیدوکائین باید به‌طور مستقیم بر روی پوست تمیز و خشک در ناحیه مورد نظر اعمال شود. دستورالعمل‌های خاص موجود بر روی برچسب دارو یا تجویز پزشک را دنبال کنید و از استفاده بیش از حد دارو خودداری نمایید.

• چگونه باید پماد لیدوکائین را نگهداری کرد؟

پماد لیدوکائین باید در دمای اتاق (بین 15 تا 30 درجه سانتی‌گراد) و دور از دسترس کودکان نگهداری شود. داروهای منقضی شده باید دور انداخته شوند.

دکتر قمری (متخصص جراحی عمومی)

پزشک متخصص جراحی عمومی شقاق، بواسیر، کیست مویی، واریس، فیستول و ...