عسل و روغن زیتون برای شقاق

عسل و روغن زیتون برای شقاق از روش‌های درمان سنتی شقاق مقعدی است. عسل خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی دارد. روغن زیتون نیز یک ملین طبیعی است که، عمل دفع را آسان می‌کند. ترکیب این دو ماده، باعث کاهش درد، خارش و خونریزی در ناحیه شقاق می‌شود. اما سوالی که مطرح می شود این است که، آیا این روش یک روش قطعی و موثر در درمان شقاق مقعدی است یا خیر؟!
خواص ویژه این ترکیب بر کسی پوشیده نیست، اما این دلیلی بر قطعی بودن تاثیر آن بر درمان انواع شقاق نمی‌شود. در واقع، شقاق در مراحل ابتدایی که شقاق حاد نامیده می‌شود، از طریق این ترکیب می‌تواند درمان شود. اما استفاده از روغن زیتون و عسل برای شقاق مزمن نمی‌تواند نتیجه قطعی برای درمان بیماری داشته باشد. تنها راه حل در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص است.
پزشک با بررسی وضعیت بیماری شما و میزان پیشرفت آن، بهترین روش درمان را پیشنهاد می‌دهد. این روش‌های درمانی می‌تواند، شامل دارو درمانی، عمل جراحی یا لیزر شقاق در تهران باشد. این روش‌های درمانی هیچ برتری بر یکدیگر ندارند و بهترین روش درمان شقاق مقعدی به وضعیت بیمار بستگی دارد.

مزایا تسکین درد، رفع و جلوگیری از عفونت، کاهش درد و خونریزی
نحوه ترکیب یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون را ترکیب می کنیم.
تعداد مصرف یک الی دو بار در روز به مدت 20 دقیقه
نحوه مصرف مالش در قسمت زخم

روش درمان شقاق مقعدی با عسل و روغن زیتون

استفاده از عسل و روغن زیتون برای درمان شقاق از روش‌های موثر خانگی است. روغن زیتون یک ملین طبیعی است که، دفع مدفوع را آسان می‌کند. ترکیب عسل و روغن زیتون، باعث کاهش درد، خارش و خونریزی در ناحیه شقاق می‌شود. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. خواص ضد التهابی روغن زیتون باعث کاهش درد در ناحیه اطراف شقاق می‌شود.
عسل خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی دارد. عسل مورد استفاده برای درمان باید از نوع خام و خالص باشد، منظور عسلی است که حرارت ندیده باشد و فیلتراسیون روی آن انجام نشده باشد. عسل رنگ تیره و دارای موم بهترین انتخاب برای درمان این بیماری است.
برای تهیه این ترکیب نیاز به یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون دارید. استعمال این ترکیب 1 تا 2 بار در روز می‌تواند در تسکین علائم شقاق موثر باشد.

میزان اثرگذاری عسل و روغن زیتون در درمان شقاق

میزان تاثیرگذاری این روش به علت ایجاد بیماری، میزان پیشرفت آن و درجه زخم بستگی دارد. مخلوط عسل و موم آن با روغن زیتون اثربخشی بالایی در ترمیم زخم دارد و دارای خاصیت ضد باکتریایی است. عسل به دلیل ویژگی‌هایی نظیر رطوبت پایین، فشار اسمزی بالا و اسیدی بودن باعث توقف رشد عوامل عفونت زا می‌شود.
در سال 2006 یک آزمایش برای بررسی تاثیر ترکیب عسل و روغن زیتون انجام شد. این بررسی بر روی 10 بیمار انجام شد که، 2 نفر از آنها تصمیم به جراحی برای درمان شقاق گرفته بودند. در طول درمان تنها از ترکیب روغن زیتون، موم و عسل استفاده شد و هیچ ماده شیمیایی دیگری برای بیماران تجویز نشده بود.
نحوه مصرف این ترکیب، استعمال آن دو بار در روز و به مدت 20 دقیقه بود. البته در کنار این مخلوط گیاهی، بیماران سبک زندگی و الگوی زندگی خود را نیز تغییر دادند. نتایج تحقیق نشان داد که، بعد از مدت 4 هفته علائم شقاق شامل درد، التهاب و سوزش برطرف شده بود. حتی زخم شقاق نیز کاملا ترمیم شده بود.
در هر صورت، روش‌های درمان خانگی شقاق مانند استفاده از عسل و روغن زیتون، تنها برای درمان شقاق خفیف و متوسط می‌تواند موثر باشد. برای درمان شقاق با درجه بالای زخم حتما باید با نظر پزشک از روش‌های درمان سریع دارویی یا جراحی و لیزر استفاده کرد. عدم درمان به موقع شقاق می‌تواند عوارض خطرناکی برای بیمار داشته باشد. بنابراین بهترین راه مراجعه به پزشک متخصص است.
برای دریافت اطلاعات بیش‌تر و رزرو نوبت از بهترین دکتر شقاق، می‌توانید از طریق شماره‌های سایت با مطب دکتر قمری در ارتباط باشید.

عسل و روغن زیتون برای درمان انواع شقاق موثر است؟

عسل و روغن زیتون برای به دلیل خواص و ویژگی‌هایی که دارند، در درمان علائم شقاق موثر هستند. اگر شقاق مقعدی در مراحل ابتدایی است، با استفاده از درمان‌های خانگی مانند عسل و روغن زیتون می‌توان آن را درمان کرد. اما باید گفت: نتیجه و تاثیر این ترکیب به وضعیت بدنی بیمار و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.

عسل و روغن زیتون برای درمان انواع شقاق موثر است؟
درمان انواع شقاق با عسل و روغن زیتون

در صورتی که بیماری وارد مرحله مزمن شده است، عمق زخم شقاق به عضله اسفنکتر نیز رسیده است. در این حالت، شقاق به راحتی درمان نمی‌شود و نیاز به استفاده از روش‌های تهاجمی‌تری است. معمولا درمان شقاق مزمن که بیش از 8 هفته از شروع علائم آن گذشته باشد، با جراحی انجام می‌شود. در روش جراحی، اسپاسم عضله رفع شده و زخم ناحیه شقاق ترمیم می‌شود. البته جراحی نیز عوارض خود شامل احتمال ابتلا به بی اختیاری ادرار را دارد، بنابراین باید به پزشک با تجربه و حاذق مراجعه کنید.
دکتر قمری یکی از بهترین پزشکان با تجربه چندین ساله در درمان شقاق با روش‌های مختلف هستند. یکی از روش‌های درمان شقاق که توسط ایشان انجام می‌شود، روش جراحی است. برای اطلاع از هزینه عمل شقاق می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در این صفحه با ما در ارتباط باشید.

• آیا مصرف طولانی عسل و روغن زیتون برای درمان شقاق مضر است؟

خیر، اما این ترکیب جایگزین دیگر روش‌های موثر برای درمان نیست. اگر بیماری شما مزمن باشد با نظر پزشک نیاز به دارو درمانی، جراحی یا لیزر درمانی دارید.

• آیا درمان شقاق با ترکیب عسل و روغن زیتون یک روش قطعی درمان است؟

پاسخ این سوال به عوامل مختلفی شامل وضعیت بدنی و میزان پیشرفت بیماری بستگی دارد. به طور کلی، روش درمان خانگی و سنتی برای درمان شقاق حاد موثر است. اما در مورد شقاق مزمن نمی‌توان گفت که تاثیر قطعی در درمان دارد.