درمان بواسیر با روغن زیتون

درمان بواسیر با روغن زیتون یکی از روش‌های سنتی است که در خانه انجام می‌شود. برای درمان بواسیر می‌توان از ترکیب روغن زیتون با سایر مواد مانند زردچوبه، حنا، برگ آلو، روغن اسطوخودوس، سیر، روغن درخت چای و آبلیمو استفاده کرد.

هموروئید یا بواسیر در صورت متورم شدن وریدهای راست روده یا مقعد ایجاد می‌شود و در صورت عدم درمان منجر به مشکلات جدی مانند خونریزی، درد، سرطان و… خواهد شد. در واقع رگ‌های متورم مقعد، مانع از خروج مدفوع می‌شوند و شخص برای دفع، فشار بیشتری وارد می‌کند و همین مسئله با درد و خونریزی بیشتر همراه است.

درمان گیاهی بیرون‌ زدگی بواسیر تنها برای تسکین درد و کاهش خونریزی می‌باشد و درمان قطعی به شمار نمی‌رود. روغن زیتون حاوی ویتامین E بوده و خاصیت ضدالتهابی دارد. از همین رو، تورم و التهاب مقعد را کاهش داده و سوزش و درد را تسکین می‌دهد. برای درمان بواسیر می‌توان از ترکیب روغن زیتون با سایر مواد نیز استفاده نمود تا تاثیر آن چند برابر شود. بنابراین برای اطلاع از روش‌های درمان بواسیر با روغن زیتون تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

اطلاعات تکمیلی درمان بواسیر با روغن زیتون
📌 انواع درمان  درمان خانگی، درمان دارویی، درمان گیاهی، درمان بواسیر با لیزر، درمان با عمل جراحی سنتی
❓ فواید روغن زیتون  خاصیت ضد التهابی، افزایش خاصیت ارتجاعی عروق خونی
💎ترکیبات روغن زیتون  روغن زیتون با زردچوبه، برگ درخت آلو، پوسته ایسپاگل، پوست اسفرزه، روغن درخت چای، روغن سرو، روغن اسطوخودوس، سیر و ویکس، آبلیمو، حنا
✔ درمان قطعی  لیزر درمانی، عمل جراحی با تیغ
👤 بهترین دکتر بواسیر در تهران  دکتر قمری

آیا درمان بواسیر با روغن زیتون موثر است؟

یبوست مهم‌ترین عامل ایجاد بواسیر است که از تغذیه نامناسب و رژیم غذایی غلط سرچشمه می‌گیرد. در واقع کمبود فیبر، باعث سفت شدن مدفوع و خارج شدن آن با درد و خونریزی می‌شود. همچنین فعالیت بدنی کم، ژنتیک، چاقی و اضافه وزن نیز از عوامل دیگر ایجاد بواسیر یا هموروئید هستند.

روغن زیتون خاصیت ارتجاعی عروق خونی را بیشتر کرده و فشار هنگام دفع مدفوع را کم می‌کند. همچنین با خاصیت ضدالتهابی که دارد، مانع از سوزش مقعد می‌شود و خارش ناشی از بواسیر را برطرف می‌کند.

10 روش استفاده از روغن زیتون برای درمان بواسیر چیست؟

ترکیب روغن زیتون با سایر مواد برای درمان خانگی بواسیر در بارداری موثر است، چرا که خانم‌های باردار تا حد ممکن نمی‌توانند از جراحی برای رفع بواسیر استفاده کنند. درمان خانگی با روغن زیتون تا حدودی درد را تسکین داده و جلوی پیشرفت بیماری را می‌گیرد.

در ادامه چند ترکیب از روغن زیتون برای درمان بواسیر پیشنهاد می‌شود که به راحتی می‌توانید آن‌ها را در خانه درست کرده و استفاده نمایید. روش‌های استفاده از روغن زیتون عبارتند از:

1.درمان بواسیر با روغن زیتون و برگ درخت آلو

ترکیب برگ درخت آلو و روغن زیتون برای کاهش درد و تورم ناحیه مقعد است. برای درمان بواسیر، تنها کافیست چند برگ از درخت آلو را خرد کرده و آب آن را بگیرید. سپس آب برگ درخت آلو را با روغن زیتون ترکیب کرده و یک عصاره از آن بسازید. این داروی گیاهی را روزی دو بار بر روی ناحیه بواسیر زده و معجزه آن را ببینید.

2.زردچوبه و روغن زیتون برای بواسیر

برای درمان بواسیر در مردان و زنان، تنها کافیست زردچوبه با روغن زیتون را ترکیب کنید. زردچوبه دارویی طبیعی است که در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد و برای درمان انواع بیماری‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زردچوبه مانند روغن زیتون خاصیت ضد التهابی داشته و برای کاهش التهاب زخم بواسیر مناسب است. برای استفاده از این ترکیب، روغن زیتون با زردچوبه را مخلوط کرده و خمیر غلیظ بسازید. سپس خمیر درست شده را روی ناحیه مقعد قرار داده و اجازه دهید خشک شود. این دستور را روزانه تکرار کرده و تاثیر آن را مشاهده کنید.

3.روغن زیتون و پوسته ایسپاگل برای درمان بواسیر

روغن زیتون با پوسته ایسپا‌گل را مخلوط نموده و روزی 2 الی 3 بار بنوشید تا بعد از گذشت چهار روز تاثیر آن را ببینید. برای درست کردن ترکیب تنها کافیست، 2 قاشق چای‌خوری پوسته ایسپا‌گل را با 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط کنید.

4.درمان بواسیر با روغن زیتون و پوست اسفرزه

پوست اسفرزه (Psyllium husk) و روغن زیتون درد بواسیر را کاهش داده و سوزش را برطرف می‌کنند. برای به دست آوردن ترکیب، بایستی 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون را با 2 قاشق چای‌خوری پوست اسفرزه مخلوط نموده و روی ناحیه هموروئید قرار داد. می‌توان از ترکیب روغن زیتون با پوست اسفرزه دو تا سه بار در روز برای درمان بواسیر در زنان و مردان استفاده کرد.

5.روغن زیتون و روغن درخت چای برای هموروئید

روغن درخت چای با تسکین سوزش، درد و التهاب هموروئید، شدت آن را کم می‌کند. ترکیب 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون با 3 قطره روغن درخت چای برای بواسیر معجزه خواهد کرد. برای درمان بواسیر خونی این مخلوط را روزی سه بار بر روی ناحیه زخم قرار دهید. پیش از استفاده از ترکیب روغن درخت چای و روغن زیتون آن را روی آرنج تست کنید تا حساسیت نداشته باشید.

6.روغن زیتون و روغن سرو برای درمان بواسیر

روغن سرو التهاب را برطرف نموده و خونریزی را کنترل می‌کند. 2 قطره از روغن سرو را با 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط کرده و بر روی مقعد بمالید و تاثیر آن را ببینید. ترکیب روغن زیتون و روغن سرو را می‌توان روزی دو تا سه بار استفاده نموده و تورم زخم مقعد را برطرف کرد.

7.روغن زیتون و روغن اسطوخودوس برای بواسیر

روغن اسطوخودوس خاصیت ضد‌باکتریایی و تسکین‌دهندگی دارد و خارش و سوزش ناشی از بواسیر را بهبود می‌بخشد. برای درمان بواسیر در کودکان و بزرگسالان، این دو روغن را با هم ترکیب کرده و روزانه بر روی محل زخم بواسیر قرار دهید.

8.ترکیب روغن زیتون، سیر و ویکس برای بواسیر

لیزر بواسیر قطعی‌ترین راه برای درمان بواسیر می‌باشد، اما ترکیب روغن زیتون، سیر و ویکس سوزش و درد هموروئید را برطرف می‌کند. تنها کافیست 3 حبه سیر را له کرده و به 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق چای‌خوری ویکس اضافه کنید. سپس خمیر درست شده را روی محل زخم قرار داده و پس از 24 ساعت بشویید.

9.روغن زیتون و آبلیمو برای بواسیر

ترکیب آب‌لیمو و روغن زیتون برای تسکین درد هموروئید بسیار مناسب می‌باشد. به همین خاطر روغن زیتون با آبلیمو را مخلوط کرده و با پنبه به محل بیرون زدگی بواسیر بزنید و اجازه دهید ترکیب خشک شود. این کار را 3 بار در روز انجام دهید تا اثربخشی آن را ببینید.

10.روغن زیتون و حنا برای درمان بواسیر

حنا دارای خاصیت ضد قارچی، ضد باکتری و ضد اسپاسم بوده و ناراحتی‌های مقعدی را برطرف می‌کند. 500 گرم حنا را با 5 گرم روغن زیتون مخلوط نموده و خمیر به دست آمده را روی ناحیه زخم مقعد قرار دهید. این ترکیب را شب‌ها بر روی زخم قرار داده و اجازه دهید تا صبح بماند. سپس ناحیه بواسیر را با آب ولرم و صابون شستشو دهید.

نکات مهم برای درمان بواسیر در خانه

• از میوه‌های مفید برای بواسیر و سبزیجات استفاده کنید. چرا که میوه و سبزیجات سرشار از فیبر بوده و به نرم شدن مدفوع و کاهش فشار به هموروئید کمک می‌کند.
  • در تشت آب گرم به مدت 15 دقیقه بنشینید تا درد و خونریزی بواسیر تسکین یابد.
  • موهای زائد ناحیه مقعد را از بین برده و محل زخم را همواره تمیز نگه دارید.
  • برای نرم نگهداشتن مدفوع و کاهش درد، روزانه آب فراوان بنوشید.
  • از ورزش و فعالیت بدنی، غافل نشوید.

جمع بندی برای درمان بواسیر با روغن زیتون

روغن زیتون خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و سوزش، خارش، خونریزی و درد ناشی از بواسیر را بهبود می‌بخشد. برای التیام زخم هموروئید، می‌توان روغن زیتون را با زردچوبه، حنا، روغن درخت چای، روغن سرو و… ترکیب نموده و بر روی زخم قرار داد.

البته تمامی این روش‌ها برای تسکین درد و خونریزی بواسیر می‌باشد و روش قطعی درمان بواسیر، عمل جراحی و لیزر درمانی است. بنابراین اگر این روش‌ها باعث تسکین درد نشد، بایستی برای معاینه و درمان به پزشک متخصص مراجعه کرد.

دکتر قمری جراح و متخصص بیماری‌های مقعدی در شهر تهران است و با داشتن سابقه درخشان، بهترین گزینه برای درمان بواسیر می‌باشد. تنها کافیست برای معاینه و درمان با شماره تلفن 09031252295 تماس گرفته و نوبت رزرو کنید.